suur pilt
Spordientusiast E. Eriste propageerib ohutut liiklemist
avatar
Reede, 20. detsember 2013 10:05
Säästvat eluviisi propageeriva liikumise “Edumeelne Eesti inimene” auhinna pälvinud pärnakas Eiki Eriste on aastatega sadu inimesi autospordipisikusse nakatanud.
“Elu on näidanud, et kõige kiiremini õpib noor inimene oskuslikult autot juhtima võidu sõites,” rääkis tehnikaspordiklubi Erki Sport eestvedaja Eriste Pärnu Postimehele. “20 aastat tagasi jätsin muud tegevused tagaplaanile ja hakkasin nii kodulinnas kui mujal Eestis autode võidusõite korraldama. Tänaseks on meie superkrossist saanud üks Eesti populaarsemaid võistlussarju.

Kui noorelt saite esimesed autosõidu kogemused?
Olin seitsme- või kaheksa-aastane, kui hakkasin isa Moskvitšiga koduõuel ringi tiirutama. Enne sõjaväeteenistust sain Võru autokoolist väga hea ettevalmistuse edasiseks eluks ja Vene kroonus olin ZIL 157 peal juba tehtud mees. Esimese võistluse pisiku saingi sealt, kui mul õnnestus võita vigursõit.

Kas pääsesite pärast sõjaväge vaba mehena kohe autosportlaste seltskonda?
Lugu algas sellest, et Pärnu bussipargi mehed otsustasid ühe autobaasist saadud GAZ 51 võistlusautoks ehitada ja mind kutsuti esialgu mehaanikuks. Putitasime mootorit ja panime autole ohukaared külge. Selleks ajaks, kui auto sõidukorda saime, olid teised mehed juba tüdinenud ja sõitma hakkasin mina. Algus oli väga vaevaline, aga aastatega tulid kogemused nii rallidel kui autokrossidel sõites. Toona oli veokite kross ülipopulaarne, mäletan, et ühel krossil tuli Kulbilohu rajal starti üle 100 auto.

Oma autosportlase karjääri jätkasite Volgal kihutades. Mida huvitavat on sellest ajast meenutada?
Volgaga võistlesin 1985. aastani ja see oli põnev aeg. Olen üle katuse käinud, tagasilla kaotanud ja muudesse jamadesse sattunud. Kihutasin nii rallidel, rallikrossidel kui ringrajal. Üks tipphetki oli Riias Bikernieki ringrajal võidetud Eesti meistrivõistluste hõbemedal.

Kuidas sai teist võidusõitude korraldaja?
Juhtus nii, et mulle lubatud kapitaalremondist tulnud Volgale pani suur ülemus käpa peale. Olin tige, et võistlusautost ilma jäin, ja hakkasin seejärel bussipargis nii vigursõite kui muid võistlusi korraldama. Seejärel olin poolteist aastat Pärnu Automi pealik ja minu igapäevane töö oli koolituste, võistluste ning muude ürituste korraldamine. Automist lahkudes juhendasin noorte tehnikute majas kaks aastat bagi- ja motoringi.

Millal sündis spordiklubi Erki Sport?
1995. aastal asutasime klubi, aga esimese superkrossi nime kandva võistluse korraldasin juba kolm aastat varem. Sellises formaadis, kus superkrossi karikasari algab jaanuaris ja lõpeb sügisel, hakkasime võistlusi korraldama 2000. aastal, kui klubi sai endale Taali krossiraja. Nende aastatega on meie sarjast saanud esimesi sõidukogemusi väga palju noori inimesi. Mõni aasta tagasi startis superkrossi etappidel tervelt 19 noort. Sportlike saavutuste poolest on neist kõige kaugemale jõudnud rallimees Egon Kaur.

Olete igal talvel pakkunud nii autosportlastele kui tavaliiklejatele võimaluse lahejääl sõita. Kuhu kavatsete eeloleval talvel jääraja rajada?
Mul on Audru vallaga kokkulepe, et rada tuleb Valgeranda. Hea uudis on, et Doberani puhkemaja inimesed rajasid mere äärde korraliku tee. Minu arvates peaks iga autosõitja leidma aega, et õppida libedaga autot valitsema.

Mida tuleb teha, et vaim värske ja keha virge oleks?
Mina armastan vabal ajal kalal käia. Jõel või merel saab oma mõtteid korrastada, hasarti pakub kahevõitlus kalaga ja väga mõnus on enda püütud saaki ise süüa ning sõpradega jagada.

Kommentaarid (0)

Kommentaaride vaatamiseks ja lisamiseks palun logige sisse

Loe edasi...