suur pilt
Superkross alustab uut hooaega
avatar
Eiki Eriste
erkisport@hot.ee
Teisipäev, 12. veebruar 2019 11:20
16. veebruaril kogunevad superkrossitajad peale talvepuhkust Ohekatku rajale, et võtta taas mõõtu omavahel. Auhinnad paneb välja Optitrans TSK.
Esimene talvine etapp Optitransi karikatele peetakse Rapla maakonnas, Kehtna vallas asuval Ohekatku rajal. Koht ning rada on juba varasemast tuttav, viimati toimetati seal eelmise hooaja lõpus viimasel etapil. Tollane pori on jäänud loodetavasti minevikku ja hoolimata nädalavahetuseks lubatud soojakraadidest võiks rada siiski piisavalt libe olla ning pakkuda sõiduelamust võistlejatele ja vaatamist pealtvaatajatele. Ohekatku rada on tuntud oma salakavalate kurvidega, mis nõuavad pilootidelt kiiret reaktsiooni ja puhast sõidujoont, sestap pole haruldased juhtumid, kus väikenegi lohakus karmilt ära karistatakse. 
Uuel hooajal on Superkrossi võistlusformaadis mitmeid uuendusi. Lisandunud on uus võistlusklass Lada Classic, kus osalevad Togliatti tehase tagaveolised autod. Viljandimaal ja Lõuna-Eestis on antud klass populaarne kohalikel võistlustel, loodetavasti näeb ka rohket osavõttu meiegi sarjas. 
Samuti on muutunud võistluste läbiviimise kord. Senise kahe eelvooru asemel sõidetakse kolm vooru, aga sõidud on lühemad ja intensiivsemad. See peaks publikule ja võistlejatele rohkem atraktiivsust lisama. Rohkem võib juhtuda, aga samas on viltumineku korral sõitjal võimalus olukorda parandada. Väheoluline pole ka see, et sõidud on tihedamad ja autod ei jõua jaotuda ringi peale laiali. Radadel, kus on võimalik kasutada nn. "jokker-lapi", seda ka tehakse. Ka see annab võimaluse võistlejatel kasutada erinevaid strateegiaid. 

Etappe peetakse sel aastal seitse. Tagasi on peale aastast pausi ringrajaetapid ja auto24ring, kus siis hooaja viimased võistlussõidud peetakse. Samuti on plaanis Superkrossi jaoks täiesti uus rada: Kehala Lääne-Virumaal. Eelmisel aastal toimusid Kehalas rallikrossi meistrivõistlused ning neid sõite mäletatakse tänaseni. Kindlasti on tegu väga heal tasemel väga nõudliku rajaga. 
Muutus on ka see, et sel aastal on osad võistlused laupäeviti. See peaks muutma osalemise mugavamaks. Kahjuks polnud võimalik kõiki etappe sel aastal veel laupäeval pidada, kuna arvestada tuleb teiste üritustega, vabade rajaaegade ja ajavõtuteenuse (mida ka sel aastal pakub Asper Timing) võimalustega.

Kui autode tehnilised tingimused on jäänud eelmise aastaga võrreldes samaks, siis uus on rehve puudutav osa. Talvistel etappidel on rehvid vabaks lastud. Nõutud on ainult tänavalegaalsete rehvide kasutamine, samas kui suurim lubatud naast on ikka vana hea 13,2 kaubikunaast. Naaste võib liimida ja rehve võib lõigata. Siinkohal oleks paslik rõhutada, et lubatud on ikkagi ainult tõesti tänavalegaalsed rehvid, mitte võistlussõiduks loodud rehvid, mis märgistatakse vastavalt tellija soovile sobivate märgistustega (nt. E või M+S). Ehk 400 naastuga rehv pole kindlasti tänavasõiduks mõeldud. 

Kruusa- ja asfaltietappidel on lisaks seni kasutusel olnud Kumhodele lisandunud uute tulijatena Barum Brillantis 2 ja Barum Bavuris 3HM rehvid. Kuna mõõdud on vabad, siis saab vast iga võistleja teha endale sobiva rehvivaliku. Vabaklassis on lubatud kasutada ka slikkrehve.

Sellised olekski vast olulisemad uudised. Ega's muud midagi, kohtumiseni 16. veebruaril Ohekatkus. Võistlused algavad treeningutega 10.30, esimene võistlusstart peetakse 12.30 paiku. Pilet pealtvaatajale 10€, lastele 5€, allameetrimehed tasuta. 


Kommentaarid (0)

Kommentaaride vaatamiseks ja lisamiseks palun logige sisse

Loe edasi...