suur pilt
Superkrossihooaeg saab stardipaugu ringrajal
avatar
Teisipev, 18. veebruar 2020 08:39
Superkrossihooaeg saab stardipaugu ringrajal Pühapäeval avatakse auto24ringi võistlushooaeg Erki Spordi superkrossi karikasarja esimese etapiga, kus omavahelisi arveid hakkavad klaarima kaheksa masinaklassi autosportlased ja auhinnalaua katab Optitrans Tehnikasport.

Võistlussarja eestvedaja Eiki Eriste rääkis, et võistluspäev 1,2 kilomeetri pikkusel põhjaringil algab treening- ja kvalifikatsioonisõidudega ja pool tundi pärast keskpäeva stardib esimene masinaklass viie ringi pikkusele eelsõidule.

Superkrossi arvestusse kuuluvad noorteklass, esi- ja tagavedu, vabaklass ja rahvakross. 650 ccm krosskardid jahivad Eesti meistrivõistluste punkte ja Volgad ning Ladad võistlevad Erki Spordi karikasarjas. Kolme eelsõidu järel selguvad etapivõitjad üheksa ringi pikkustes finaalides ja tavakohaselt lõpetab võistluspäeva superfinaal, kuhu pääseb iga masinaklassi kaks kiiremat.

„Mullu korraldasime seitse superkrossi, paraku keeras ilmataat meie plaanid kihva ja pehme talve tõttu jäid ära klassikalised jäärajasõidud, mis parematel aegadel olid meelitanud Pärnu lahele rohkesti nii võidusõitjaid kui pealtvaatajaid,“ rääkis Erki Spordi president Eriste. „Hooaega alustasime Raplamaal Ohekatku rajal, kahel krossietapil sõitsime Harjumaal Laitse rallipargis ja Pärnumaal Taalis ning sarja kaks viimast võidusõitu toimusid septembris ja oktoobris auto24ringil. Nagu viimasel ajal tavaks on saanud, lisas krossiradadel toimunud superkrossi etappidele tublisti värvi Eesti, Läti ja Venemaa nobedate krosskardisõitjate omavaheline kanakitkumine ja ringrajal said tehnikaspordifännid nautida ajalooliste vormelautode, Volgade ja Žigulide sõite.“

Väärib meenutamist, et läinud aastal panid enamikus klassides hooaja kokkuvõttes oma paremuse maksma „vanad kalad“. Kõige ülekaalukama sarjavõidu vormistas endale Mitsubishi Coltil kihutav Kristofer Lupp, kelle auhinnakappi lisandus 2WD-klassis tervelt viis esikohakarikat ja kirsiks tordil oli Pärnu auhinnapoe välja pandud uhke superfinaali võitja trofee. Mullu üle pika aja taas superkrossiga liitunud Tauri Jaanson nautis kahe etapil võidurõõmu. Parema tulemuse saavutamine jäi nii mõnelgi sõidul selle taha, et tema nobe võistlusauto Opel Astra kippus aeg-ajalt töölepingu oma peremehega üles ütlema.

Rahvakrossis noppis sarja üks staažikamaid võidusõitjaid, Opel Kadetil kihutav Vahur Kupper seitsmest etapist neli esikohta. Kevin Allik (Mazda MX3), Andres Ringo (BMW 320) ja Erki Külvi (Honda Civic) kihutasid igaüks korra pjedestaali kõrgeimale astmele. Tagaveoliste autode RWD klassis käis esimesest viimase etapini põnev võistlus sarja võidu nimel. Silver Viilas (BMW 318) pani oma paremuse maksma esimesel etapil Ohekatkul, järgmistel võidusõitudel olid kiireimad Vjatšeslav Serov (Ford Sierra RS Cosworth), Andrus Vendel (BMW 318), Kris Hahn (BMW 318) ja Kauri Metsaots (VAZ 2105). Kahel viimasel sõidul auto24ringil kihutas finaalis esimesena üle finišijoone Andres Ringo (BMW 320), kes krossietappidel ei osalenud.

Vabaklassis võidutses taas Ainar Arula (Mitsubishi Lancer EVO 6). Hooaja kahel esimesel etapil tuli tal tunnistada Marko Andreas Muru (Honda Civic Type R) paremust, kuid kolmel järgmisel osavõistlusel oli ta ainuke tõsiselt võetav konkurent Sten Sander (Subaru Impreza). Ringrajal seevastu tegid ilma asfaldisõidule spetsialiseerunud autosportlased. Septembri võistluse võitis ülekaalukalt Romer Tsirna (Honda CRX) ja oktoobris oli parim Romet Reisin (BMW 325). Väärib märkimist, et hooaja viimase võidukihutamise avasõitu juhtis ülivõimsalt Erko Eriste (Honda CRX), paraku jäi ta viimasel ringil käigukasti rikke tõttu raja kõrvale.

Ringrajal Volgasid taltsutanud lõunanaabritele pakkus kahel etapil ainsa eestlasena konkurentsi Kristjan Sooper, kes suutis vihmamärjal rajal liidrite tempos kihutada, paraku osutusid Läti kiiremad kuival asfaldil meie mehele liiga kõvadeks pähkliteks.

Krosskartide Eesti karikasarjas võitis lõunanaaber Davis Dobiass kaks etappi ja korra hõivasid pjedestaali kõrgeima astme vanameister Peep Langeproon ja tõusev täht Karl Martin Miliste. Kiire lätlase triumfi rikkus aga üks vähem sõidetud etapp ja nii jagus hooaja kokkuvõttes medaleid vaid eestlastele.

„Eelmisel aastal osales Superkrossi karikasarja viies klassis kokku 57 autosportlast ja kui neile lisada krosskartide taltsutajad, vormelipiloodid, Volgadel, Žigulidel ja rahvuslikus klassis kihutanud lõunanaabrid, võib kokku lugeda üpris muljetavaldava arvu võistlejaid,“ märkis Eriste. „Loodan, et algaval hooajal saame tehnikaspordifännidele taas pakkuda põnevaid võidusõite.“

Foto: Pille Russi

Kommentaarid (0)

Kommentaaride vaatamiseks ja lisamiseks palun logige sisse

Loe edasi...